<

Gör man så?

Inläggen blir lite sporadiska men det får ni ta. Idag när vi gick hem från en trevlig fika med Arvid, Hanna och lilla Isak så sa Niko att jag har ju massa att skriva om men det är bara det att orken inte finns. Men en sak vill jag skriva om, en liten incident från idag.
 
När vi var på ICA så stod jag och betalade medan Niko höll Levis och skulle packa påsen. Helt plötsligt ser jag hur en okänd kvinna kommer och tar Levis ifrån Niko (alltså inte på ett elakt sätt men lyfter ändå bort honom). Mitt mammahjärta börjar dunka som bara den och jag undrar vem fan det är som tar min son. Niko såg ju glad ut och packade påsen men ändå, så gör man inte i min värld! Hon hade sagt nåt i stil med att hon skulle hjälpa pappa så han kunde få packa sin påse. Men då packar man väl påsen istället än tar ett okänt barn? Tanken var väl god innerst inne och fler borde vara så hjälpsamma men jag tycker ändå inte att man tar barnet då... Eller vad säger ni? Är det jag som är mesig?
 
 

Kommentarer
Postat av: Sarah

Läskigt! Finns andra sätt att hjälpa till på! Kram

2012-09-26 @ 21:56:09
Postat av: Elin #806

Vadå, kände ni inte henne?! :O Omg, jag hade dött. Hade sprungit från betalningen och tagit tillbaka mitt barn. :C

2012-09-30 @ 09:34:22
URL: http://littleramona.blogg.se
Postat av: Anonym

Jag tycker faktiskt inte det är så farligt, varför är vi så rädda i svergie? En snäll tant liksom? Och din man hade väl koll skulle jag tro?

2012-09-30 @ 12:51:36
Postat av: Ulrika EMini

Hm. Jag skulle kanske kunna ha överseende med att hon bara ville vara snäll, men hon kunde kanske ha tänkt på att det kanske inte passar sig att en okänd människa ska ta ens barn?
Jag skulle också snällt gått och tagit mitt barn tillbaka, han kan ju inte försvara sig om tanten skulle visa sig vara mindre snäll än jag trott. - Det är ju min uppgift...

2012-10-13 @ 17:06:04
URL: http://ulrikaemini.blogspot.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback