<

Tandemcykel och hästridning!

Minns ni att jag nämnde för ett tag sen att vi hade fått 10 st uppdrag att göra innan vår första bröllopsdag? Idag så skulle två st uppdrag bockas av på listan! Jag har varit nervös i över en dag för ett av uppdragen. Att rida! Jag är så sjukt hästrädd. Agneta, Malin, Nelly och Nathalie var med som stöd (det var även dom som fixat så vi kunde utföra uppdragen).
 
Vi började med tandemcykling. Jag satt längst bak och Niko skulle styra. Det var väldigt svårt till en början och vi hade lite svårt att komma igång men sen fick vi in det. Det enda var att det var väldigt läskigt när man satt där bak och inte kunde styra när man ville det.  Men vi fixade några meter i alla fall! Malin och Nathalie testade även de med men dom fixade det inte lika galant som oss ;)
 
Agneta hade gjort en blåbärspaj som hon hade med sig så efter cyklingen så satt vi alla och fikade på paj, saft och rödavinbär/vitchoklad muffins. Även då tittade solen fram så det var väldigt härligt.
 
Över till det läskiga, ridandet! Vi fick inte tag i en islandshäst utan en fjording. Jag hade googlat lite på morgonen och läste att det liknades vid en asiatisk vildhäst, tror ni det gjorde mig lugnare? Inte riktigt. Påväg att hämta hästen så brillierade jag med mina kunskaper om hästen och Malin blev lite impad. Hästen var läskig och jag höll på långt avstånd först. Hästen skulle få sadel och sånt där man håller i. Jag kan verkligen ingenting om hästar egentligen och förstod inte alls vad dom menade när dom sa att hästen inte hade skor... Jag tror Agneta fick sig ett gott skratt ibland över mina kommentarer och mina rädda rörelser. Jag skulle även rida först. Upp kom jag med lite hjälp och väl uppe på hästen spände jag mig som satan så jag nu har ont i benen. Vi blev dock kompisar jag och hästen under promenaden så på tillbakavägen var jag inte alls lika nervös och måste säga att jag fixade det bra. Sen var det Nikos tur. Visst att han varit rädd för hästar, visst visst... Det tror jag inte alls på.. När han kommer tillbaka så rider han själv! Vad fan hände liksom? Från att ha varit själv till att rida själv o stanna hästen och posa och allt. 
 
Det har verkligen varit en superdag och jag har haft jättekul. Levis har sovit under hela utflykten och har missade allt men vi har det på film så vi kan visa honom det i framtiden :) Just nu sitter Levis i Nikos knä, dom har killsnack säger Niko. Jag får inte höra, tror det pratades om snygga tjejer och sport.
 
Tusen tack tjejer för en superkul dag, det måste vi göra om (kanske utan hästridandet :) )

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback