<

"Tänk, nästa gång vi är här så är det på riktigt"

Jag ska sluta säga "tänk, nästa gång vi är här så är det på riktigt"... Det sa jag nämligen senast vi var på besök på förlossningen...

Idag var jag på oplanerat besök hos förlossningen! Har haft ont i magen hela natten och har känt mig yr hela dagen trots att jag ätit bra. Jag ringde till dom för att kolla och dom tyckte jag skulle komma dit för att kolla lite så allt såg bra ut. Fick börja med att lämna härligt urinprov och sedan lägga mig och vila då dom ville ha ett vilo-blodtryck. Fick även göra CTG i ca 20 minuter. Jag upptäckte att grabben inte tyckte om det då hans hjärtslag var rätt så höga men han gillar inte apparater som lyssnar på hjärtat. Såg även siffror på när jag fick sammandragningar/förvärkar. Jag landade på 42 som högst och förlossningsvärkar kan ligga på över 100 så jag är en bra bit ifrån :P Sen fick vi vänta lite...och vänta lite till...och lite till...och ännu lite till på att en doktor skulle komma och kolla till mig. Över 1 timme fick vi vänta på att höra "ring barnmorskan på fredag och kolla din odling då du kanske har urinvägsinfektion". Tack för den långa väntan för de få orden! Men annars såg allt bra ut och det var skönt att kolla upp så allt låg bra till ändå!

Medan vi låg där och väntade så kläckte jag ur mig ännu en gång "tänk, nästa gång vi är här så är det på riktigt"... Men Niko sa åt mig att inte säga så då det inte gick så bra senast jag sa det...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback