<

Nikos dag

Idag ska blivande pappa Niko få unna sig lite lyx! Det har varit en dag i Nikos tecken och jag har äntligen fått mig "min" dag i denna planerings/rese/ekonomi/o.s.v period.

Det började fantastiskt med att jag igår var uppe sent. Somnade runt 5 - halv 6 snåret! Lyx att få vara vaken så länge. Såg nästan två filmer och trängdes med rebecca på ca 20 cm av våran 180s dubbelsäng. Mysigt och vem vill inte hålla sig vaken spiknykter en fredagnatt med henne tungt andandes bredvid sig? Och det bästa av allt, klockan var ställd på 06.45 för att få jobba, så jag behövde ju inte sova eftersom jag skulle upp så tidigt!!

Så jag började mitt jobbpass och det var bra. Vi får kaffe på jobbet på morgonen så jag drack mig pigg. Jobbade på och fick ett samtal av en god vän, Ingemar. UTGÅNG ikväll! Yesss!! Månader sen jag var ut och hängde med kompisar, så ikväll ska bli min kväll! Jag tänkte att jag bara skulle hem, slappa och sen börja föröla med Ingo och en annan god vän, Rickard! Rebecca ringde dock och ville till ett köpcenter, samma köpcenter som jobbet ligger bredvid och som jag hade åkt förbi 2 gånger, 4 med fram och tillbaka till jobbet redan. Men det är klart, jag ska ju få gå ut och dricka öl med mina polare, klart vi drar dit. Det var bara kappahl.

Åker hem, till andra sidan stan och hämtar upp henne. Vi åker sedan genom stan igen och till köpcentret. Vi går och handlar på kappahl, massa fina bejbis kläder. Rebecca är överlycklig, och att jag sovit 1.5 timmar inatt och jobbat hela dagen sätter sina spår i min trasiga rygg är inte så farligt. Rebecca är kanonglad. Vi passar på att gå till Åhlens också, för att köpa mer bejbis kläder.
MEN, tänka sig! Niko unnar sig en parfym och en deo, som varit slut i 2 månader. LYX!! 307 spänn, med 20 % rea!! Vi handlade till barnet/rebecca för närmare 1000. Men vad gör det, jag fick parfym och deo!

Tyvärr hade systemet stängt, men ett sexpack 3.5:or, vem klagar? Det är ju öl! Ska bli kanon ikväll, dricka allihopa! LYX med trefemmor, för man kan dricka så många!!

Har hunnit hem, duscha och kastat i mig lite mat, ska köra och hämta min kompis nu. Synd att vi inte han hänga hemma hos han en stund, synd att jag inte kunde dricka en öl till maten, men ju förr vi är här får jag ju börja dricka! Och dessutom snabbt då, så kommer jag känna av ölen mycket bättre!!

Efter detta panikblogginlägg ska jag kolla kontot om jag har råd att cykla till stan och bli bjuden på en öl inatt. För inatt är det party! PARTY!
Denna dag har varit en riktig Niko-dag! Fantastiskt!!! Tack!

Touch And Go
//Saint Nikolaus

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback