<

Glömma magen?

Ja jag har en tendens att glömma bort min mage. Jag försöker ta mig fram som jag brukar, kommer jag inte fram på bredden så ska jag gå på sidan... Bara det att min sida är lite större nu... Står i vägen så att magen slår i saker och ting, eller som idag, Niko dunkade huvudet i magen för att jag stod lite nära o glömde att den fanns där. Eller som när jag lagade mat... Jag brände mig på magen på en kastrull.. Jag glömde att det stod ut lite där. Nångång måste jag väl vänja mig tycker man.

Har haft kämpiga dagar nu, det är så extremt tungt vissa dagar så jag inte vet vad jag ska ta mig till. Igår kände jag mig tung och klumpig och idag har jag dels haft toarekord inatt, slutade räkna efter 5 besök. Jag har haft många sammandragningar som (om jag inte inbillar mig) är starkare nu än innan. Jag har haft massa halsbränna och det känns som att huden på magen töjs ut så det gör ont och kliar! Jag har varit väldigt trött, vilket kanske har att göra med att jag slarvat jättemycket med mina järntabletter... Att ta mig upp lätt ur soffan är en omöjlighet, jag har dock hittat ett sätt som gör att jag kan komma upp ur den. Jag sätter armen mot ryggstödet och trycker mig uppåt tills jag tror jag kan stå på egna ben.

Blev inget barnmorskebesök idag, dom ringde imorse och bokade om tills imorgon så då ska vi dit :) Jag har sån tur som har Niko som följt med på varenda besök hittills och vi ska försöka boka in så det kan fortsätta så :) Det känns så skönt att jag inte går ensam dit. Visst det är jag som bär på barnet men vi är två om detta och det är fantastiskt att ha honom där.

Vi ska bygga ihop spjälsängen snart för att börja träna katterna! Eller okej, Niko ska träna dom så dom inte hoppar upp dit. I vår säng får dom vara hur mycket dom vill men inte i spjälsängen. Det är bra att börja träna i tid så det är gjort. Dom kan ju sitt, ligg och varsågod nu och "nej" så att inte vara i en säng borde ju inte vara en omöjlighet? Eller?

Imorgon kommer Simon och Mimmi hit på middag :) Simon har en utbytestermin i Skottland nu men är hemma ett par veckor på lov så det ska bli kul att dom kommer hit, längesen vi sågs. Simon kommer även bli gudfar åt lillgrabben och till gudmor har vi valt min kära vän Kattis. Båda var nog ett väldigt självklart val för oss då det är några som vi vet kommer bli jättebra förebilder för vår son och finnas till där. På samma sätt som jag kommer finnas där till Lowe och lära honom allt jag kan :)

Nu ska vi se om maken är redo för att käka lite rökta räkor med Aioli :) Adios

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback