<

"Hon är tjock"

                                               

Kolla noga vad bilden säger, 100 dagar kvar tills beräknad förlossning! Det låter så sjukt långt men ändå, imorgon är det tvåsiffrigt som gäller. Dock låter ju 99 så sjukt mycket mindre än 100 men ja det närmar sig sakta men säkert! Tycker ju ändå att de 100 dagarna kan flyga förbi så knodden är här nu nu nu !

Idag jobbade jag sista dagen på åtminstonde en vecka, förhoppningsvis längre. Jag känner mig helt slut i kroppen och njuter av att veta att jag kan ta det lungt nu minst en vecka. Ska till läkaren nästa onsdag och hoppas på en förlängd sjukskrivning och sedan hoppas att gravidpenningen går igenom. Tänk, i så fall jobbade jag sista dagen på ca 1½ år! Det känns helt sjukt.

Som jag tidigare skrivit så tycker jag om Big Brother. Ska inte göra detta till en big brotherblogg och försöka att inte skriva något om det. Men min stora fundering är just nu, vem kommer ut först: knodden (beräknad om 100 dagar) eller vinnaren i big brother (103 dagar kvar)...

Jag fick en sån fin kommentar på jobbet idag av ett barn. Dom är ju väldigt intresserade av min bebis och ställer en massa frågor. Idag var det ingen fråga det handlade om utan ett konstaterande. Ett barn kollade sig i spegeln och sa "jag är tjock" varpå ett annat barn svarar "nej alla här är smala". Ni kan ju gissa vart detta ledde. Ett barn säger då "nej inte Rebecca, hon är tjock"!....


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback