<

Väntan är oändlig!

Det är jobbigt att gå över tiden, nu vill jag bara ha ut honom känner jag, eller både jag och Niko. Nu är det onödigt att vänta längre tycker vi. Jag menar tänk att behöva vänta typ 2 veckor till... Det känns som en evighet just nu men å andra sidan han kommer när han är redo! Jag läste detta på en sida och får väl tänka så:

"Många kvinnor känner att de struntar i förlossningen nu bara barnet kommer ut någon gång. Men det finns flera fördelar med att vara gravid länge. Din kropp hinner mogna, din livmodertapp blir mjuk och hormonet relaxin hinner mjuka upp dina bäckenfogar ytterligare. Det kan göra att du får en smidigare förlossning. Livmodermunnen blir mjuk och börjar öppna sig. Din kropp blir bättre förberedd på att föda barn. Att föda när kroppen sätter igång av sig själv är alltid bäst så länge du mår bra och det inte finns några komplikationer."

Blir jag alldeles för less får jag väl bli inspirerad av denna sida - trots att jag tror att inget kommer hjälpa utan att han kommer när han vill!

http://se.babycenter.com/pregnancy/labourandbirth/planningyourbabysbirth/naturalbringonlabour


Kommentarer
Postat av: Moa

Och dom bli bara större större större & större för varje dag man går över 500g/vecka när man går över tiden ;)

2012-06-03 @ 11:17:01
Postat av: Sandra

Jag vet :) Jobbar själv på förskolan och tycker den salvan är den allra bästa! Den kommer jag definitivt inskaffa mig!

2012-06-03 @ 13:53:59
URL: http://textavkarlek.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback