<

Saker jag inte kunnat klara mig utan...

Jag satt och funderade över vad jag inte hade klarat mig utan under min graviditet. Några saker kom jag på och det är dessa.




Jag hade aldrig klarat mig utan coca cola! Jag tycker egentligen inte om coca cola men nu under graviditeten kunde jag må dåligt om vi inte ens hade det hemma! Mot slutet har det blivit bättre och beroendet är inte lika stort, men ändå, det är lite som slår ett glas cola!

Niko hade jag aldrig klarat mig utan, han har fått stå ut med mina krämpor och klagomål och har gjort det utan att klaga själv! Katterna fick vara med på bilden också och det är för det är mina pojkar och dom hade jag nog inte heller klarat mig utan - hur mycket jag ändå hatar dom ibland.

Halsbränna är något jag haft under hela graviditeten och det enda som funkat mot det är Rennie. Jag gjorde en snabb uträkning förut och kom fram till att jag ätit ca 1000 tabletter under graviditeten. Jag klarar mig inte utan dom och det måste ALLTID finnas hemma. Självklart har jag packat ner en karta i BB-väskan också!

Badkaret, vårt älskade badkar (inte det på bilden). Jag badar oftast minst en gång om dagen och det är så fantastiskt. Det har underlättat vid foglossningen, inflammationen, ryggontet och sammandragningarna. Det är ett bra botmedel mot det mesta!

Jobbiga cravings får man ju ofta och för mig har det varit hamburgare. Det är inte mycket som slår en burgare från Max! Shit vad gott det är. Jag skulle nog kunna leva på burgare därifrån!

Choklad har jag nog aldrig kunnat klara mig utan men nu är det värre än värst. En chokladkaka är inte så stor utan försvinner väldigt väldigt lätt. Börjar med att man är lite sugen och vill ha en liten bit. En blir till två, som blir till en rad, som blir till en halv kaka som helt plötsligt blir tom förpackning...

Niferex har räddat mig från att vara som en zombie. Mitt järnvärde har inte varit det bästa och dessa tabletter är inte roliga men har gjort underverk. Nu är ju allt så tungt och jag sover dåligt och är därför trött men tidigare i graviditeten så tog det bort min trötthet och jag klarade av att vara vaken om dagarna :)

Det var några saker jag kan komma på som har räddat min graviditet. Vad säger ni läsare, har ni något ni inte kunde/kan klara er utan?

Kommentarer
Postat av: Cuisette

Så roligt hur olika räddningsmedel vi gravida har. Niferex och sin kille i all ära.. men resten på din lista är sånt jag inte tål nu när jag är gravid.. allra minst Cocacola. Haha. :)

2012-06-03 @ 11:42:52
URL: http://www.cuison.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback