<

Namnbetydelse

Jag känner att jag börjar leva upp till mitt namn väldigt mycket nu... Rebecca har många olika betydelser, allt från "den strålande" till "fängslande" till "älskad"... Det låter väl vackert, eller hur? Men det är inte riktigt de betydelserna jag menar. Rebecca betyder även "matglad" och "kviga". Det är det sistnämda jag menar! Visserligen har ju jag "kalvat" men annars så är kviga en ko och vad förknippar man med kor? Jo mjölk! Jag är ett levande mjölkpaket... Snacka om att leva upp till sitt namn!

Levis å andra sidan står kort och gott för lätt och snabb/strid. Han kommer nog inte leva upp till sitt namn så bra som bebis i alla fall. Fortsätter han äta som han gör nu kommer han vara allt annat än lätt!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback