<

Drömmar om ananas


Detta drömmer jag om just nu... Har ätit 2 st och har en till som väntar (äter det inte bara för att det är ett husmorsknep för att få igång förlossnings utan för att det också är gott). Dock vet jag att man bör äta runt 7 st för att få nån effekt av det, men ananas är ju bättre än godis också! Har ni nåt tips på hur man kan äta ananas utan att bara äta det som det är - alltså göra nåt gott av det?

Att dricka varmt vatten med kanel gav jag upp på direkt och kom på en brilliant idé... Kanelbullar! Det innehåller ju kanel! Så nu har jag en stor påse med kanelbullar i frysen som väntar :) Kan vara bra till framtida gäster också. Fast senast vi hade kanelbullar hemma så vet jag inte vad som hände för helt plötsligt så var dom slut...


Kommentarer
Postat av: Emelie

Min barnmorska sa att mannens spermier kan sätta igång förlossningsprocessen. Så om ni inte har det så kan ni testa att snurra runt lite i sängen :) kan ju förstå om du känner dig halvgraciös och inte jätte sugen, men vem vet, det kanske sätter igång då? :)

2012-06-09 @ 11:02:13
Postat av: Cuisette

Det där med bullar känner jag igen. Jag har bakat hur mycket som helst som bara plötsligt försvinner över en natt. Det är livsfarligt att "baka i förväg" till gäster. Har hört samma som ovanstående. Det bästa är nog, som hon skriver, att "snurra runt lite i sängen". :)

2012-06-09 @ 11:14:20
URL: http://www.cuison.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback