<

BF+8

Fredag fredag fredag och påväg mot tvåsiffrigt igen, BF+8! Idag när det varit superväder har jag ju självklart sovit som en kratta i natt och därför varit helt slut hela dan och försökt sova. Men det verkar inte hjälpa och jag känner mig som en zombie. Men det kan jag ta! Jag började dock dagen med att beställa lite kläder till mig och Niko och en ny spikmatta. Vi har inte haft någon på länge, sen ska man ju visserligen inte använda det under graviditeter, men nu var det dags att fixa en ny. Gud vad jag längtar efter mattan! Jag älskar spikmattor, jag somnar alltid på dom!

Idag fick jag även en fin överraskning på posten :) En fin vän hade gjort ett superfint halsband till mig :) Sånt blir man glad över! Det är sånt som förgyller ens dagar i väntans tider :) Det passar mig alldeles perfekt! Tusen tack Alexandra :) 
                                            


Är det vanligt att katter gillar melon och gurka? Vår storkatt är nämligen helt galen i både melon och gurka. Innan har vi trott att det bara är vattenmelon men han gillar typ alla meloner. Gurka är nog ändå favoriten. Så fort kylen öppnas, skärbräda tas fram och man börjar skära gurka så blir han helt galen och försöker smyga fram tassen och ta en bit - självklart får han alltid en liten gurkbit. Med melon är det samma sak. Åt en bit imorse och jag fick inte ha den ifred, han var helt galen! Och när jag ätit mitt så fick han resten.

                                           

Jag tycker lillen kan komma ut nu och titta på fotbolls-em med hans kära far. Så fort greklands match blåstes i gång så blev han galen i magen, jag tror han övar inför en framtida fotbollskarriär. Sen kände han kanske på sig att det var grekland som spelade, han har ju ändå grekiskt blod i sig :)

Kommentarer
Postat av: Sandra

Hej du jag undrar hur mycket din bebis hjärtljud brukar ligga på? Dom säger att när det är pojke är dem under 140 och flicka över 140.. Stämmer det i ditt fall! Vill så gärna veta vad som ligger i min mage så jag frågar alla som har barn :) snällt ifall du svarar

2012-06-08 @ 21:39:22
Postat av: Anastasia

Hej Sandra

Jag är i vecka 26 nu och min bebis hjärtljud är på 146. Men jag har en pojke. Det med hjärtljud har min barnmorska sagt att det inte är sant. Det kan hända att en pojke har mera än 140 och en flicka mindre än 140. Så det är upp till ditt barn egentligen och inte vad myter och sånt säger =) Vänta tills du får veta från din barnmorskan vad du har i magen istället på att gissa efter hjärtljudet hehe. Kram =)

2012-06-08 @ 21:50:59
Postat av: Rebecca

Sandra:

Hjärtljuden har skiftat jättemycket hos vår lilla grabb, allt mellan 120-150, men oftast har det legat under 140. Dock tror jag att det är väldigt individuellt, ibland kan ju bebisen vara stressad tex och därför ha fler hjärtslag/min.

När ska du ha Sandra :)?

2012-06-08 @ 22:57:51
URL: http://frumattheos.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback