<

Svar på fråga

Passar på att skriva ett litet inlägg nu medan Levis sover. Dagarna rullar på och Levis blir roligare och  roligare för varje dag som går. Han blir även tyngre vilket gör att man får sig ordentliga träningspass när man busar med honom ibland :) Datum för Levis dop är bestämt och de flesta inbjudningar är utskickade!
 
Kom på att jag fick en kommentar för längesen som jag lovat att svara på och det är bäst att jag gör det det nu innan jag glömmer det :) Frågan löd: "Hur har allting blivit nu egentligen när du har blivit mamma? Är det som du trodde? Vore kul att få veta om det man oroade sig för verkligen var värt att oroa sig för eller om graviditetsnojan liksom glöms bort när bebisen väl är framme. :)" Frågan var ställd av http://www.cuison.se/#home
 
Det är svårt att svara på faktiskt, för jag  vet inte vad jag trodde egentligen eller vad jag hade för förväntningar. Jag var inte så orolig utan jag kände mig ändå redo att få rollen som mamma. Varken jag eller Niko är särskilt oroliga av oss och är lugna som personer. Dock är vi båda chockade. Det är så mycket "lättare" än vad vi trodde att ha barn. Vi skäms ju nästan ibland när vi berättar hur vi har det, han sover, äter, är vaken och glad och är sällan ledsen. Är han ledsen är det oftast att han är hungrig eller övertrött och är då lätt att trösta. Vi känner oss bortskämda. Dock trodde vi att bebisar låg och sov och egentligen inte gjorde så mycket väsen av sig, men oj så fel vi hade! Sen första dagen nästan har Levis bland annat hållit huvudet uppe. Nu vägrar han ju vara still med det, han ska stå i ens famn när man håller i hans händer, han ska rulla runt på rygg när han tränar på magen, han super på tummen, han skrattar och jollrar för fullt och han är 6½ vecka! Han är fantastiskt rolig i alla fall och helt underbar! Så det är svårt att veta vad man har att vänta utan man får nog vara redo på allt! Det finns inget mer underbart än att man upptäcker att Levis ligger/sitter och tittar på en och ler ett stort leende - det får verkligen en att smälta av lycka! Han är fantastiskt Levis, Niko är en fantastisk pappa och jag är väldigt lycklig!
 
Det jobbigaste är bara att tiden går så fort... Så ni gravida där ute, ta tillvara på första tiden med era små det går så fort så fort.
 
Nu vaknade lillen och det dags för blöjbyte :) Vi hörs :)
 
 

Kommentarer
Postat av: Cuisette

Kul att du svarade i ett inlägg! Det är så mycket som jag oroar mig för men jag har en känsla av att alla dessa orosmoln försvinner när lillen är född. Jag ska ju ha bebis i början av Oktober så jag försöker tänka att det inte är allt för lång tid kvar tills dess. :)

2012-07-31 @ 07:51:04
URL: http://www.cuison.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback