<

Stolt som en tupp

Just nu har jag världens gladaste unge bredvid mig som ligger och ler, skrattar, pratar och äter på händerna. Kan inte annat än le och bli alldeles varm i hjärtat när jag ser honom. Idag har han även gjort hans mor och far väldigt stolta - det var hälsokontrollsdags! Först väga och mäta, 6920 g tung och 61 cm lång! Han är så stor - följer kurvan perfekt men ligger ändå 2 snäpp över "medelsvensson". Sedan skulle en läkare titta på honom. O hon berömde honom en massa, och även oss som föräldrar vilket är skönt att hröa att vi gör något rätt :) Roligast var ändå när hon testade och la honom på mage och han visade vad duktig han var och lyfte upp sig så mycket så han såg ut som en svan, ändå upp till midjehöjd lyfte han. Sedan frågade hon om han rullar runt någon gång varpå Niko svara "ja någon gång men det är nog bara en slump". Det tyckte inte Levis om så han visar att han kan och rullar runt från mage till rygg varpå läkaren säger "han kan ju". Hon var imponerad över hur stark han var trots att han är rätt så tung. Han var även jättetidig med allt sa hon och avslutade med att säga "kul att få se ett sånt här praktfullt barn" - tror ni jag blev stolt? Oja, som en tupp! Nu känns det som jag skryter om mitt barn och det tycker jag att jag har all rätt att göra. Det är ju min son vi snackar om :)' Här hemma har han nu rullat runt till rygg varje gång vi lagt honom på mage - min stora duktiga kille!
 
Nu låter det som han ropar "maaammaaa" så nu ska jag busa lite med lillen :)
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback