<

Aldrig mera buss

Jag kom på en sak jag tänkte skriva i förra inlägget. Jag åkte buss med vagnen för första gången i torsdags. Ner till stan gick det bra och jag frågade chauffören vart det var bäst att jag klev på, vilket var i mitten. När jag sen ska hem så går jag ju självklart på i mitten igen ochh går fram och betalar varpå den chauffören surt säger "du ska gå på med vagnen här fram", tyckte det var konstigt att han ville att jag klev på där fram och den andra i mitten men jag sa bara "jaha, okej" och gick och spände fast vagnen och låste den. Chauffören var galen när han körde och tvärnitade varje gång han skulle bromsa vilket gjorde att vagnen rörde på sig. Jag ställde mig direkt då för att hålla i vagnen, inte  ville jag se hur vagen välte med Levis där i. Chauffören säger då argt "man måste sitta ner när bussen åker". Då blir jag arg tillbaka och säger "så som du kör så måste jag hålla i vagnen" då säger han ännu en gång "men man måste sitta ner när bussen åker". Då blir jag ännu argare och säger "då får du i så fall slänga ut mig från bussen för jag tänker inte se hur mitt barn flyger ur vagnen". Det hade han inget svar på utan mumlade lite för sig själv. Tror ni jag skrev och klagade till de som har hand om lokaltrafiken? Oja, ett riktigt argt mail fick dom! Så behandlar man ingen! Det får mig att inte vilja åka buss igen...
 
Det var egentligen bara det jag hade nu att säga men bjuder på en bild på min underbara lillprins. Ibland är det så att man vill gråta av kärlek när man tittar på honom, han stirrar rakt in i dina ögon och bjuder på det största leende som finns. Då blir man alldeles varm i hjärtat och man inser hur lyckligt lottad man är!
 

Kommentarer
Postat av: Emilie och Myles

Tråkigt när det blir sådär! Har haft en del dåliga erfarenheter med chaufförerna på landsortsbussarna när jag haft med mig vagnen! De tycks glömma bort att de har ett serviceyrke!

2012-08-26 @ 08:06:35
Postat av: christina

Bra att du stod på dig och klagade!

2012-08-28 @ 16:12:15
URL: http://minbebis.com/blogg/bebilainen
Postat av: Jenni

fyfan!! ÄR själv livrädd för första gången jag ska ta bussen emd Aleah..Har inte behövt de dessa första 2 månaderna vilket jag är glad för. Bävar verkligen inför de. Bra att du skrev till dom - & fina bilder på Levis :)

2012-09-01 @ 01:15:40
Postat av: Elin #806

Jag har ju knappt hunnit börja än. Men jag är och har alltid vart ett träningsfreak. Och har aldrig haft speciellt svårt för att hålla mig ifrån godsakerna :P Också älskar jag utmaningar. Träning kommer ju inte vara prio ett. Men jag ska göra mitt bästa :)

2012-09-05 @ 10:34:10
URL: http://littleramona.blogg.se
Postat av: Allie Reyna

Hej, jag heter "ALLIE REYNA" Jag är från USA. Jag var gift i 7 år med Ruben. Saker började bli ful och vi hade slagsmål och argument nästan varje gång. Det blev sämre vid en tidpunkt som han lämnade för skilsmässa ... Jag försökte mitt bästa för att få honom att ändra sig och stanna hos mig men all insats var meningslös. Jag bad om och försökte allt men ändå fungerade ingenting.

Genombrottet kom när någon introducerade mig till den här underbara, stora stavningskastaren som till sist hjälpt mig ut ... Jag har aldrig varit ett fan av saker som detta men bara bestämde mig för att försöka motvilligt, för att jag var desperat och lämnade inget val ... Han gjorde speciella böner och använde rötter och örter ... Inom 2 dagar kallade han mig och var ledsen för allt det emotionella trauma han hade orsakat mig, han flyttade tillbaka till huset och vi fortsätter att leva lyckligt. vilket underbart mirakel Baba Egbe gjorde för mig och min familj.

Jag har introducerat honom till många par med problem över hela världen och de har haft goda nyheter ... Jag tror starkt på att någon där ute behöver sin hjälp. För brådskande hjälp av någon typ, kontakta Baba Egbe nu via hans Email: [email protected] eller WhatsApp honom på +7 (926) 512-8701.

2019-05-05 @ 11:32:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback