<

Det är en....

POJKE! Det var solklart en kille tillochmed :) Det första han stolt visade upp var just hans kön :) Det var just en pojke dom sa att det skulle vara på RUL men nu känner vi oss helt säkra och därför går ut med det :)

Först var han en envis en och låg och kollade ner i madrassen och vägrade visa sitt ansikte. Efter att jag fick rocka loss lite och hon knuffa lite på magen så vände han sig äntligen om men hade dock händerna för ansiktet :) Sen när händerna försvann var det inte långt från tårarna för mig, han var så söt men ändå så läskig. Han lipade till oss och log :) Det var så häftigt, vår son! Han såg ut att ha min näsa tyckte jag och så hade han redan mycket hår på huvudet, precis som Niko :) Allt såg jättebra ut och hans hjärta slog fint :) Han väger ca 1250g nu och är inte jättelång men normallång :) Ååå, vår lilla pojk. Satte mig och kollade på bilderna och ultraljudet förut igen, på nåt konstigt sätt är han så söt på bilderna men ändå så sjukt läskig.

Lägger in två bilder nedan, på det första så ligger han och halvler lite och på det andra är han i profil, där ser man hans näsa i profil, en näsa som liknar min!

                                              

                                              

Lägger även in en bild på onda ögat. Varje dag går jag med ett armband (som jag lånat av svärmor) med onda ögat på för att skydda mitt barn från onda blickar då barnet inte ska "exponeras" innan det är fött. Här kommer en kort förklaring till vad det är för något:

"Tron på det onda ögat är en antik vidskepelse som återfinns i många kulturer, framför allt länderna omkring Medelhavet, Arabien, Turkiet, hela vägen till Indien.

Det onda ögat är en slags negativ kraft som vi alla mer eller mindre bär inom oss. Om vi tittar för länge på en person, ett djur eller till och med objekt kan vi skada denne med onda krafter. Detta sker oftast helt omedvetet, men själva tittandet i sig kommer många gånger från avund eller beundran, och dina ögon blir det onda ögats kanaler
.


Om man bär en amulett (halsband, armband) så sägs det att man skyddar sig mot det onda ögat."




VI SKA FÅ EN POOOOOOJKE :D


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback