<

Saker som jag tycker om

Vill börja inlägget med att tacka Rebeccas syster för den mycket fina, illustrativa och produktiva bloggdesignen. Hade jag designat min egna blogg, utan Rebeccas medverkan, hade den förmodligen innehållit en hel del svart och mörkt, med inslag av rött. Precis som min lägenhet såg ut när Rebecca flyttade in. Från svarta soffor, säng, tv-bord och hyllor har det sakta men säkert landat i ett hav av vitt och beiget möblemang. Den stora glädjen är att vår pingu-samling till barnet naturligt nog innehåller mycket svart vilket jag uppskattar mycket.

Bilder före/efter

                              
                              
                              
                              
 

Och då på tal om saker som jag uppskattar. Jag har svårigheter med att verkligen gilla saker fruktansvärt mycket, men också avsky saker. Men det finns två saker som jag nästan, utan att säga det, skulle kunna påstå att jag älskar. Nu tar vi bort saker som familj, Rebecca, vänner, världsfred, myggfritt o.s.v. som är självklara saker.

1) Värme. Ju varmare desto bättre. Värme är förutom essentiellt för vår överlevnad på planeten och för hur naturen och landskapet formas, men också fantastiskt skönt. En varm ledig och ostressig sommardag väger upp det mesta här i livet.

2) Ljus. Om det var praktiskt möjligt skulle jag spendera de ljusa månaderna på antarktis för att sedan spendera resterande ljusa månader på arktis. Nu är det förmodligen askallt och förjäkla trist där, men undra om det inte skulle vara värt det? Allt trams om att ljuset gör att hormoner och skit exploderar i kroppen struntar jag fullständigt i. Ljus skapar en glad herr Mattheos.

Mörker och kyla är å andra sidan något jag med stolthet och säkerhet kan säga att jag placerar i Avsky listan, och nästintill inom kategorin för att hata.

Sammanfattningsvis. Solen är najs. Sen vår och tidig sommar är den bästa årstiden då man dels får allt detta och sedan vet att det kommer vara så i ett par månader till. För läsare i Piteå, ni vet i alla fall att ni har ett par veckor till av finvädre!

Summan av alla variablar är lika med: Perfekt att få en liten pojk när man är på topphumör!

Touch And Go

Saint Nikolaus


Kommentarer
Postat av: Farmor

Du är helt underbar som planerat killen`s ankomst till sommaren!!! Ha det bäst kram

2012-05-24 @ 15:49:52
Postat av: Carina

Men vad roligt! Har inte kikat in på din blogg tidigare, men så hoppade jag in här och vad ser jag om inte min tavla! Vad roligt att se den på plats! :) Hoppas allt är väl!

2012-05-28 @ 16:18:18
URL: http://livetasiknowit.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback