<

Överdrift?

Först vill jag börja inlägget med att tacka min syster som fixat iordning bloggen lite :) Skönt med lite förnyelse. Har även lagt in alla tidigare inlägg i kategorier så man lättare ska hitta det man letar efter eller vill läsa om.

Jag har funderat på en sak. Tillskillnad från min make så har jag tid och fundera då katterna ALDRIG är hos mig utan håller sig borta tills Niko kommer hem och sedan är med honom hela tiden. Jag funderade på om man brukar överdriva graviditeter eller hur man nu kan uttrycka det. Så fort man får reda på att man är gravid så letar vissa tecken direkt, man ska må dåligt, man ska ha ont osv. Man påstår att magen växer och växer och påstår sig se att man blir tjockare och tjockare för varje dag. Jag vet inte riktigt varför jag får känslan av att många bara letar efter krämpor som man inte har. Eftersom jag har haft oturen att åka på x-antal krämpor så förstår jag inte hur folk kan gå och "leta" krämpor. Jag hade varit överlycklig om jag inte hade min foglossning, mitt ryggproblem, min knäskada eller min inflammation nu under graviditeten. Tänk, jag kunde ha jobbat, jag kunde orka vara mer aktiv. Nu har jag varit sjukskriven sen slutet av februari och knappt orkat göra något för att smärtan är för stor. Jag vet egentligen inte vart jag vill komma med detta inlägg - eller denna tanke. Bara något jag funderat på, överdriften.

Fick en fråga i ett inlägg, eller ett tips på vad jag kan skriva om - nämligen vad som är klart nu inför lillens ankomst. Jag skulle vilja säga att allt är klart men det är svårt att veta innan han är här men jag skulle säga att jag känner mig nöjd med det vi har och kan inte komma på något akut som vi behöver handla. Där kommer vi in på en annan sak jag tänkt på att folk köper saker så tidigt! Vi köpte typ vårt första babyplagg efter 3D ultraljudet i v30 om jag inte minns fel - kanske att vi köpt något innan. Det tidigaste vi köpte var vagnen men det var endast för att det är en beställningsvara. Jag tycker det finns en charm i att vänta, att sakta men säkert bygga upp inför lillens ankomst! Vi blev nog klara för någon vecka sen med allt inköp och det kändes helt lagom tid.

Vill sluta med att tillägga att inlägget INTE är riktad mot någon - så ingen nu tar illa upp!

Kommentarer
Postat av: Anonym

Hej:)

Himla ligger ute vid Librobäck! Åk dit, de har SÅ mycket fint!

Va kul att du också kommer ifrån Uppsala:)



Kram Emma

2012-05-21 @ 21:33:12
Postat av: Emma

Glömde ju såklart att skriva mitt namn:)

2012-05-21 @ 21:33:49
URL: http://franminsidasett.blogspot.com
Postat av: Hanna - Mode, smycken och min vardag

Sv: jag har länkat fel, www.hannadesign.se är adressen.

2012-05-21 @ 21:34:59
URL: http://hannafialotta.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback