<

Namnträsk

Har ni planerat några namn? Tjejnamn har vi ju typiskt nog bestämt men killnamn har vi just nu två st som vi väljer mellan. Mellannamn är bestämt i alla fall!

Hade ni lätt för att komma överens om namnen?
 Jo det tycker jag ändå. Vi har båda samma namnstil och är ute efter ett ovanligt namn som måste passa ihop med Mattheos!

Detta skrev Rebecca i ett inlägg, uppenbart utan min medverkan eller mitt godkännande för den delen. Jag ska våga mig på att starkt protestera mot sanningshalten i detta och ser det här som ett spel i att vinna matchen om namn, kränkt är jag också för att stärka mitt påstående!

Jag har funderat i ett par dagar på att skriva ett inlägg om just detta, och när passar det inte bättre än nu? För alla som har varit med om detta så kommer ni garanterat känna igen er. Jag tror verkligen inte det finns någon som anser att namnval har varit enkelt, när man är två om att bestämma. Att välja namn är svettigare än ett gympass, mer nervöst än en rysk kontring, mer fulspel än vattenpolo och värre psykkrig än upptakten inför en boxningsmatch! Det är strategi och taktik, nypningar och skallningar. Ja, ni förstår själva, och när väl allt har tagit slut, då är man i mitt läge just nu...

Vi har varit inne på två namn, och det håller jag med om, men vi båda har sagt att vi får se när det ploppar ut en unge vad det faktiskt blir. Namnstil och sånt där, det håller jag med om också, vi har inga diskussioner kring detta. Det Rebecca gör här, är att offentliggöra och med det inofficiellt fastställa det vi inte kommit överrens om! 2 Mellannamn är absolut klara och går inte att flytta på, dock gör Rebecca precis samma sak som hon gjort i 2 månader nu med mig.

Rebecca har börjat att använda sig av tystnadsstrategin. Att inte prata om det gör att det "kanske" glöms bort, det "kanske" råkar försvinna eller bli för oviktigt med tiden. Efter att jag har kört med alla möjliga strategier i månader för att få fram förnamn och lirka och tvista så att det blir som jag vill, och rebecca har givetvis gjort detta också, så har jag helt slut på ideer om hur jag ska tackla det här. Jag är helt lost. Jag är besegrad innan matchen, och då är det bara att lämna WO. Jag måste såklart rycka upp mig och fortsätta driva denna viktiga fråga, men måste hitta någon annan vinkel.

Nu står ni såklart helt handfallna och undrar vad som försigår egentligen, och eftersom inte Rebecca kläckt det än så är det min uppgift att förmedla. Mitt namn är S. Nikolaus Theodorakopoulos Mattheos. Niko T. Mattheos. Men, vart har detta T försvunnit i diskussionerna om namn? Ja, just det. Tysthetsstrategin har tagit ut sin rätt, men icket längre!

Nu vill jag såklart inte att någon ska komma och tro att jag gråter floder för detta, men vi krigar vidare och kommer såklart att lösa den här frågan också, som med allt annat. Jag får som jag vill och Rebecca får tro att hon också fått som hon vill.

Trevlig vecka på er!

Touch And Go
//Saint Nikolaus


Kommentarer
Postat av: Cecilai

Hahahaha :) Kan förstå Rebeccas strategi angående "T:et".

2012-05-14 @ 13:24:11
Postat av: Alexandra

Hej Niko & Rebecca!

Jag tycker att det är superroligt att läsa "eran" blogg. Det har jag sagt till rebecca också senast i förrgår tror jag det var. Det där med namn är en mycket svår fråga. Vi håller också på att diskutera den frågan. Vi har dock förnamnet och efternamnet klart, det är bara mellannamnen vi måste helt bestämma oss för, men det är inte helt svårt då rebecca hjälpt mig med ideér för detta som gått hem ganska bra hos sambon min. :)



Fortsätt att skriva Niko, tycker att det är väldigt roligt när du hoppas in ibland och skriver. Tummen upp för det!



Kram // Alexandra

2012-05-14 @ 13:30:38
Postat av: Saint Nikolaus

Tack så mycket! Försöker så gott jag kan med att fånga det jobbiga och bra i en cynisk och en aning (?!) överdrivande text då tillfälle ges : )



Kul att det uppskattas!

2012-05-14 @ 15:32:18
Postat av: angelica

Har jätte svårt med att komma på killnamn.

2012-05-14 @ 18:17:30
URL: http://angelicahl.blogg.se/
Postat av: Duktiga Tjejen

Vi hade tjejnamnet HELT klart. Ett förnamn och ett mellanamn och killens efternamn (han har ett spanskt/franskt/italienskt efternamn, jag ett vanligt tråkigt svenskt) och så väntar vi en kille!



Jag vill att han ska döpas efter killens farfar, men där är vi inte helt överrens. Jag jobbar på saken ;)

2012-05-16 @ 11:31:44
URL: http://duktigatjejen.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback