<

Ensamhet

Jag funderat över en sak, om det är så att när man blir gravid så slutar man finnas för vissa människor. Jag har slutat höra av mig till folk just för att ingen hör av sig tillbaka till mig. Jag är less på att vara den som hela tiden ska vara den som hör av mig. Folk vet att jag är hemma om dagarna och att jag kan ses i princip när som men hör nån av sig för det? Nej.

Detta är självklart inget som gäller alla utan det finns några stjärnor där ute som jag vet bryr sig om mig och som hör av sig och det är guld värt! Ibland känns det bara så ensamt att vänner man trodde hade kanske inte är ens riktiga vänner som inte ens kan slå en pling eller skriva ett sms och kolla hur allt är. Jag är tamefan gravid. Jag menar inte att jag ska specialbehandlas för det men det är fan det största jag varit med om! Jag är beräknad att föda om mindre än 3 veckor och det vet jag inte hur många som har koll på egentligen.

Fan låter nästan arg när jag skriver detta men det är så det känns. Det är/blir ensamt ibland och man vet inte vilka som kan klassas som ens vänner längre när det känns som att knappt någon ens kan skriva ett hej till mig. Men å andra sidan så vet jag att det finns folk som bryr sig som är mina riktiga vänner (hoppas ni vet vilka ni är) och det är dom jag vill omge mig med. Jag trodde dock inte att man skulle "försvinna" när man blev gravid för vissa. Jag är samma människa, visserligen tjockare men ändå!

Tack ni som fortfarande bryr er <3


Kommentarer
Postat av: Anonym

Jag förstår dig mer än väl och det är tråkigt att vissa slutar fråga saker bara för man är gravid. Men de personer som inte visar att dom vill träffas är det bara strunta i. Det är deras förlust och man får se det som att nu slipper man ha personer som egentligen inte bryr sig i sitt liv. Samma sak fast tvärtom lär du kanske märka när bebisen kommer ut, då kanske vissa som inte hört av sig väldigt gärna vill ses bara för det plötsligt är en bebis med i bilden, även fast man inte träffats på flera år och dom inte visat något intresse innan. Man märker tydligt vissa som är äkta vänner och vissa som inte är. Så man får hålla hårt i dom som faktiskt finns där på riktigt.

Jag finns här. Men det vet du redan, kommer alltid finnas här käraste syster.

2012-05-12 @ 12:49:09
Postat av: Syster

Vad konstigt,det blev inte med när jag skrev att de var från mig.

2012-05-12 @ 12:50:39
URL: http://hemmahoscecilia.webblogg.se/
Postat av: Saint Nikolaus

Vi får vara ensamma tillsammans! Och snart är vi inte ens det, snart är vi ensamma tillsammans med en bäjbis och då blir vi en ensam familj tillsammans! Så då är vi egentligen bara tillsammans och inte ensamma längre! Du är en fantastisk fru och kommer bli en fantastisk mor till vårt barn! Det är det enda viktiga nu.

2012-05-12 @ 14:53:51
Postat av: Farmor

Ni är båda två så fantastiskt fina människor som bryr er om varandra och andra!! Var rädd om den gåvan ni har oh SKIT I ALLA SOM INTE FÖRSTÅR OCH VÄRDESÄTTER DETTA !!!Sen finns det ju många som inte förstår värdet av att höra av sej kallas visst omognad, Ha det bäst och var rädda om er kram

2012-05-12 @ 16:41:12
Postat av: -Jenny-

Hej,

Jag hittade hit i fredags och kommer nog att bli kvar. Gillar tonen ni har i bloggen. Många gravidbloggar är väldigt puttenuttiga och gullegulliga och det kan lätt bli för mycket, här är det mer en normal stämning. :)

Trist med dina "vänner". Hoppas att du hittar nya mammavänner nu då som du kan prata förlossning, amning och avföring med?! Om inte annat har ni ju varandra och det är trots allt viktigast...

2012-05-13 @ 09:02:10
URL: http://ommigochmitt.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback