<

Du vet att du är gravid när...

- Alla tröjor du äger har fläckar mitt på magen
- Du blir andfådd av att gå från ett rum till ett annat
- Det är ett (omöjligt) projekt att raka benen och måla tånaglarna
- Du funderar på om du ska be mannen måla tånaglarna
- När den där glassen i frysen ropar på dig igen fast du nyss ätit ett stort lass
- Du försöker komma igenom trånga utrymmen genom att dra in en mage fast det inte går
- Du inte sett nederdelen av din kropp på länge
- Dina leggings hellre rullar ner vid troskanten än sitter kvar på magen
- Din navel försvinner
- Du rör dig som en gammal tant på kvällarna
- Du måste kissa varje kvart
- Du slår i magen varje gång du öppnar kylskåpsdörren
- Sötbegäret är oemotståndligt
- Det är ett projekt bara att ta sig upp ur sängen
- Du gråter för du inte har något gott hemma
- Pustar och stånkar så fort du ska resa dig
- När man sitter på golvet i duschen och inte vet hur man ska ta sig upp igen


Kommentarer
Postat av: Duktiga Tjejen

Hehe.



Jag har inte kommit så långt som du efter att ha sett bilder på din fina mage, men i v.25 kan jag göra en egen lista.

Du vet att du är gravid när:

-Barnmorskan är din bästa kompis

-Du mår illa dagligen

-Du INTE vill ha glass fast du älskade det innan

-Du vill bosätta dig i garaget och sniffa bensinlukt

-Du blir glad över att bli sparkad i magen

-Du bara kan äta miniportioner

-Du inte kan äta sånt du brukar

-Du har halsbrännan från hell

-Du bara tänker bebisbebisbebis

-Du blir andfådd av ingenting

-Du klappar på magen i tid och otid



:)



2012-05-16 @ 11:28:58
URL: http://duktigatjejen.blogspot.com
Postat av: Sandra

Ja det var supermysigt! Haha, nej du! Behövs inte här du! Du kan få lite av mig. Hon är aldrig stilla och det är inte SMÅ sparkar heller. Känner mig blåslagen hela jag! Haha

2012-05-16 @ 19:12:30
URL: http://textavkarlek.blogg.se/
Postat av: Ulrika Emini

Hahaha. Ja, Att ta sig ur sängen är verkligen ett projekt! Jag känner mig som en skalbagge som hamnat på rygg när jag ska ta mig upp och kissa för tredje gången på natten.

2012-05-16 @ 22:42:02
URL: http://ulrikaemini.blogspot.se
Postat av: Cuisette

Jag har inte riktigt fått alla dom där grav-symptomen än men det kommer väl snart. Det får bli till att raka benen och måla tånaglarna så ofta jag bara kan nu.. innan det är försent. :)

2012-05-18 @ 14:31:48
URL: http://www.cuison.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback