<

En arg bebis.

Oj vad jag är trött i kroppen, har haft fina vännerna Simon och Mimmi här på middag och då stod jag för matlagningen :) Middagen bestod av skagenkorg till förrätt, toast Mariannelund (eller heter det Marielund...?) med potatis, morötter, rödlök och sötpotatis i ugn och creme brulée med passionsfrukt och blandade bär med mynta till efterrätt. Det blev gott och jag är rätt så nöjd ändå om man får säga det själv. Jag är rätt så kräsen när det gäller mitt egna matlagande, jag blir väldigt lätt missnöjd och hittar ALLTID fel i det jag lagar. Men helt okej blev det idag. Trevligast var ändå sällskapet!

Var hos barnmorskan idag, min vanliga barnmorska var sjuk så fick gå till en annan. Hon sa att jag hade en fin mage! SF-måttet ligger nu på 30 cm, följer min kurva perfekt! Hon skrämde mig lite när hon skulle känna hur grabben låg i magen så säger hon att huvudet låg neråt. Jag fick panik och tänkte "inte kan han ha lagt sig till rätta ännu!". Men ja, det var normalt, han är ju inte jättestor än och kan röra sig lite ännu så jag behöver inte vara orolig :) Dock blev han arg när hon höll på med huvudet så hans hjärta slog jättefort! Jag var tvungen att ta ett djupt andetag så han skulle lugna ner sig och vända på mig, men då hade han självklart vänt på sig men var lugnare så hon tog ett medeltal så 150 slag per minut slog det nu :) Bokade även in besök fram till v37, både hos henne och vår vanliga barnmorska. Det närmar sig ändå! På lördag är det 2 månader kvar...

Nu måste jag vila kroppen, jag är helt slut och har så ont just nu så jag vet inte vad jag ska ta mig till.

Kommentarer
Postat av: farmor

Han är bäst helt enkelt!!! Har ju redan en vilja av stål!!!Men å andra sidan vem skulle inte bli arg om nån höll på med ens huvud!!! Haha

2012-03-29 @ 09:00:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback