<

I huvudet på Mr. T. Mattheos - Om att bli pappa

Ja, det ska nog bli kul. Jag har ju ändå en del att lära ut om livet och sådär. Undra vilken sport man ska satsa på... Golf tjänar ju både kvinnor och män jäkligt mycket på, fast det är ju en ganska fjantig sport. Tennis är rätt schysst i och försig... Samma där, vad som än kommer ut kan bli rik, dessutom är det inte så mycket skador så karriären blir lång och pengarna rullar in.

Kommer bli dyrt till en början dock med en unge. Vi har ju inte hållit våran budget sådär jätte bra nu innan heller. Fan, kommer verkligen måsta jobba varenda pass nu, och jag får inte misslyckas med något i skolan. Då kommer CSN att bita mig i arslet och sluta ge mig pengar.. Eller låna kanske.. Ungen ja, ja den behöver ju en del saker. Har vi köpt det mesta? Lite lakan och grejs, spjälsäng, sånt där gym så den blir stark, lite kläder och så har vi beställt en monstervagn. Och ja, vi fick ju det där skinnet också så ungen hålls varm, nog för att den kommer till sommarn så känns ju lite overkill att slänga på den en renfäll, fast katterna kanske tycker det blir skönt att sova på den.. Måste ge dom mat också... Det kan ju inte vara så mycket mer man behöver till ungen, den har ju inga tänder så tandborste är ju inget måste direkt. Fast sen är det väl lite mer saker, typ blöjor och sånt. Tror nog det blir lite mer utgifter ändå.

Sen är det ju skönt att man vet att man funkar. Eller att den funkar, det är ju bra att veta. Får man skriva sånt i en blogg? Ja, det får man, om den där tönten från "kungarna av tylösand" inte har blivit anmäld för ofredande i sin blogg än så får jag skriva så. Ganska coolt ändå att ungen som ploppar ut till 50 procent består av mig. Hoppas han får mina 50 procent snygga och coola egenskaper. Känns rätt stört att jag har producerat det där. Kan förstå tanken med religion, för vissa saker är minst sagt mirakulöst att det funkar. Nog för att evolutionen har gjort sitt de närmaste 6 miljarder åren, men ändå.

Ja, ungen ja. Det ska nog bli skoj. Bara jag inte tappar den eller nått sånt. I annat fall känns det rätt bra. Eller, det känns faktiskt jävligt bra. Det är ju därför vi lever antar jag. För att innerst inne vill vi nog alla berätta vem vi är, kunna vara den vi är, dela den vi är med någon. Vi vill nog kunna säga att "du, du är som mig" och verkligen mena det eftersom en unge faktiskt biologiskt är som dig och förmodligen fått en del egenskaper du besitter också. Vi vill kunna placera oss i historien, att när vi ligger på dödsbädden veta att när jag försvinner, då försvinner jag inte helt. Något av mig finns kvar, och någon kommer alltid att komma ihåg mig. Skillnaden på en partner och en unge är nog just det, den är bokstavligt talat en del av mig och kommer aldrig kunna göra något åt det. Ha, face it!

Det där blev djupt, men jag tror jag hittade någonting som faktiskt stämmer. Det låter egoistiskt kanske, någonstans skulle jag sagt att vi gör det för mänsklighetens överlevnad  och för att det hör till naturen och bla bla bla. Det stämmer kanske, men om vi tittar in i oss själva och frågar oss varför jag vill bli förälder, jag tror att många skulle svara just det ovannämnda, och kanske lite till.

Det känns bra. Jävligt läskigt också och lite rädd är jag. Men det känns bra.

Touch and Go

//Saint Nikolaus

Kommentarer
Postat av: Saint Nikolaus

Det där inlägget made no sense at all...

2012-02-17 @ 14:23:57
URL: http://frumattheos.webblogg.se/
Postat av: Anonym

Lite info angående lammskinn,(på sommaren) detta skinn är ett naturmaterial så alltså blir det svalt då och värmer på vintern.Men framför allt har den en harmonisk effekt på speciellt små barn. Det var allt för denna gång/ stor kram till er alla från blivande farmor

2012-02-17 @ 20:59:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback