<

Gravidhormoner

Det är inte kul att se siffrorna på vågen öka öka och öka... Men å andra sidan så vore det ju fel om de inte gjorde det. Hittills ligger jag ca +16 kg... I min släkt så går man upp en massa när man är gravid så jag är väl nästan beredd på att gå upp det dubbla nu i slutet :P Hoppas dock inte det eftersom allt plus massa mer ska bort sen. Men Niko är så bra han o säger att det är bra att jag går upp och får mig att inte må dåligt över det :) Jag vet inte vad jag hade gjort utan honom, är så otroligt glad att jag inte är ensam med denna graviditet utan jag har alltid någon att beklaga mig över. Imorgon ska vi ha den roliga sysselsättningen att göra avslappningsövningar vilket vi egentligen skulle gjort varje kväll i 15 min... Men vi har inte gjort det en endaste gång men bara vi gjort det en gång tills fredag är det nog lungt :) Många föräldraträffar nu, tors, fre och mån. Måndag ser jag fram emot då är det besök på förlossningen som gäller :)

Vi har på riktigt börjat kolla på ny bil nu och var hos två bilhandlare igår. Då insåg jag verkligen hur mesig jag är! Han skulle provköra vår bil och när han åker iväg börjar jag gråta. Ja på riktigt! Det är ju Nikos älskling det handlade om (vilket kanske borde gjort mig glad eftersom att jag då inte har nån konkurrens) och jag insåg vad jag/barnet får honom att göra. Sen började jag skratta åt min mesighet och kunde inte sluta så tårarna sprutade. Det var en gubbe där som stenglodde på mig när jag gick där och grät och skrattade och jag förstår honom!

Har två bilder kvar sen kan vi börja göra iordning vår fotovägg som ska vara i sovrummet - saknas bild på Lowe och mamma och pappas bröllopsfoto. Sen ska det upp - tror det kommer bli fint :) Vi kommer äntligen sätta upp vårt bröllopsfoto också på väggen, eller ja två. Det känns som det är på tiden :) Sen ska jag snart stta igång och börja göra grytor m.m och frysa in som man bara kan ta fram och värma på sen när barnet kommit, får en känsla av att man inte kommer ha jättemycket tid till en början att laga mat på. Känns som det är mycket på agendan framöver.

Kommentarer
Postat av: Malin

Hejsan, jag har beräknat till den 24.5 :) när har du?


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback